Monday, November 4, 2013

Порівняння геометрії деяких топових найнерських рам 2013

Прочитав пост Юри Ганусяка про порівняння топових хардтейлів на базі Кадейла, Гарбарука і Спеша і вирішив поділитись табличкою з даними, які я зібрав, коли вибирав гоночний найнер.


В таблиці порівнюється геометрія таких найнерів 2013 року (в довільному порядку):
- Merida Big Nine Carbon
- Garbaruk 29 (звісно карбон)
- Focus Raven Carbon 29 
- Specialized Stumpjumper Comp Carbon
- Cannondale F29
Кольорами я виділив окремі виміри, які привернули мою увагу. Кут рульової Стампіка виділив фіолетово, оскільки для мене це був нейтральний критерій. В теорії він вказує на мінімальний недолік для агресивної їзди вниз. Зверну увагу на ще одну особливість цієї рами - найбільший Reach (відстань по горизонталі від підсиділа до рульової) при найменшій колісній базі, з доступних даних.

Звісно, геометрія сама по собі говорить мало, її потрібно розглядати, як складову частину цілісної картини. Але на початковому етапі збору інформації для мене така табличка зекономила б трохи часу, сподіваюсь вона стане в нагоді комусь із вас.

P.S.: Із задоволенням додам у таблицю колісну базу та інші параметри рами Гарбаруків.
Також, мені дуже приємно, що є можливість з чистою совістю вписати український бренд поруч з іменами таких гігантів велоіндустрії.

5 comments:

  1. хорошая таблица, особенно в свете того, что пишет Ганусяк. Все эти длины колесной базы, размер заднего треугольника и угол наклона рулевой - в реальности до одного места.

    С практической точки зрения указать на длинный reach - это гуд, для сомневающихся - это четкий сигнал, что нужно брать раму на размер меньше ;)

    И ламерский вопрос к человеку который выбирал гоночный велосипед - ты серьезно смотрел на геометрию или все-таки на цену и комплектацию больше ориентировался?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Звісно більше на ціну та комплектацію дивився.

      Таку увагу до геометрії проявив тому, що зі своїми 183 см (оптимальна ETT бл. 605) попав аккурат між M і L більшості рам. Спершу зупинився на флеші, але примірка L-ки (ETT 622) показала, що педалювати незручно.

      У Стампіка трішки інші пропорції - ETT 615 (L), при цьому горизонталь від каретки до рульової (reach) більша, відповідно - горизонталь від підсиділу до каретки менша. Тому Спеш підійшов краще, а після заміни виноса на 90мм - ідеально.

      В реальності геометрія найнерів важлива і для нормальної посадки і для жорсткості і для керованості. Просто у топових рам ключові показники мало відрізняються, це видно і з таблиці (лише у Кадейла високувата рульова) і з тестів Гнуса.

      Delete
  2. Кстати, достаточно бюджетная алю рама новых треков суперфлай 2014, имеет почти те же данные что и Спеш.

    http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_7/#/us/en/model/fit_sizing?url=us/en/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_7

    ReplyDelete
    Replies
    1. Хм, цікава рама, справді схожа, при цьому у розмірі 18.5 рульова на 2см ближче до землі (stack), ніж в стампа.
      Але суперфлай всього на сотню баксів дешевший за алю стампіка 2013.

      Delete
    2. но и железки немного другие :)
      + есть суперфлай и подешевле, у всех та же рама

      Delete